Pappers stjärnor !

Heej ! Jag vet inte om många av er vet vad papper stjärnor är, så får ni veta det nu! I alla fall så lärde ja mig att göra det i dag och nu sitter jag och jobbar på för fullt! Jag tycker det är jätte roligt ! Pröva ni med såhär gör du!

För att lägga till, om du har ett A4 papper så ska det vara 1 cm på breden och 21 cm på längden. (Det tar upp ett helt papper och du får väääldigt många att göra ! :D


1. Du börjar med att göra en "öggla". Den korta över den långa.


2. Sedan tar du den lilla pappersbiten igenom ögglan.


3. och drar åt !


4.Sedan trycker du så att det blir en platt femkant.


5. Sedan klipper du av en bit så det är ganska lite, och sedan viker du den mot sträcket och inte v:et som kommer bildas.


6. Sedan viker du in flärpen så det ser ut sådär ^


7. Sedan viker du den som är kvar runt alla hörn, du känner själv vilket håll du ska vika.


8. som här som du skulle vika uppot


9. Sedan när det bara är en liten bit kvar så ska du vika in den.


10. *visar*


11. NU har du fått ett tjockare lager av en femkant.


12. Jag brukar trycka lite på siderna så det bildar en 3D-form.


13. Sedan trycker jag med naglarna på hörnen så det blir som en kant alltså inte runt i kanterna.


14. Sedan gör jag så med alla.


15. *visar*


16. *visar*


17. Sedan fixar jag till om det har blivit snett eller något sådant.


18. Och så är det klaaart ! :D


19. Har gjort i rosa också, bilderna kommer i kväll på alla stjärnor jag har gjort.

btw min syrra fotade o då ville hon pröva olika vinklar så jah... resultaten blir som det blev haha, men hon är underbar som hjälper mig ! I alla fall så har jag förklarat så gott jag kan.. Hoppas ni förstod,
pussokram

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha fett tufft! :D :D

2010-11-27 @ 12:38:52
URL: http://sommarsystrar.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hanna Hanna Hanna Jag klarade det :D :D :D :D

2010-11-28 @ 11:17:51
URL: http://sommarsystrar.blogg.se/
Postat av: Linnea

Sjukt tufft! Jag kunde också :D Men Hanna, 1: Sexhörning?? Den har bara fem kanter ju. Hur kan det då vara en sexhörning? x) 2: Det heter pentagon också, femhörning altså ;) <3<3

2010-11-28 @ 12:29:05
URL: http://sommarsystrar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0